VASTGOEDINFORMATIE

Vastgoedinformatie bevat stedenbouwkundige en notariële informatie over een perceel. Deze informatie is verplicht in volgende gevallen:

  • verkoop van een woning;
  • verhuur voor meer dan negen jaar;
  • vestigen van een erfpacht- en opstalrecht.

De notaris dient in zijn verkoopakte melding te maken van de vastgoedinformatie, die niet ouder mag zijn dan één jaar.

Ook voor het voeren van publiciteit voor verkoop of verhuring dienen kopers geïnformeerd te worden over de stedenbouwkundige bestemming en of er stedenbouwkundige vergunningen werden verleend.

De vastgoedinformatie bevat volgende documenten:

  • uittreksel plannenregister;
  • uittreksel vergunningenregister;
  • notariële info.

Procedure om vastgoedinformatie aan te vragen

Registratie (eenmalig)

Om een aanvraag in te dienen, dient u geregistreerd te zijn in ons systeem, hetzij als organisatie, hetzij als individu.

Na het succesvol doorlopen van het webformulier worden uw gegevens verwerkt door een medewerker. U ontvangt een mail wanneer uw registratie afgerond is.

De registratie gebeurt steeds op basis van een e-mailadres. Per organisatie kunnen er meerdere e-mailadressen geregistreerd worden.

Vastgoedinformatie aanvragen

Vraag uw vastgoedinformatie aan via de knop bovenaan deze pagina (makkelijk voor terugkomende aanvrager). Deze knop wordt geactiveerd op 15 maart 2021.

Betaling

Na het indienen van uw aanvraag ontvangt u via mail een betaalverzoek. U hebt verschillende opties om uw betaling te volbrengen:

  • Bancontact
  • KBC/CBC, Belfius en ING-betaalknop
  • Overschrijving*

Na betaling wordt de aanvraag door onze medewerkers behandeld en ontvangt u een digitale factuur.

Opgelet! Eens de aanvraag betaald werd, kan ze niet meer geannuleerd worden.

Bedrag 2021

€ 116,50 per perceel of voor meerdere percelen indien het aanpalende percelen betreft (dit bedrag wordt jaarlijks geïndexeerd).

Vastgoedinformatie ontvangen

We streven ernaar u de vastgoedinfo zo snel mogelijk te bezorgen. U ontvangt de vastgoedinfo binnen maximaal 30 werkdagen. De termijn begint te lopen na betaling van uw aanvraag.

* Een overschrijving neemt doorgaans meer tijd in beslag. Voor een correcte verwerking is het belangrijk dat de gestructureerde mededeling exact overgenomen wordt.