Vraag hier uw pin-/pukcode online aan via het digitaal loket
Maak een afspraak - Aanvragen pin- en pukcode
Dankzij uw elektronische identiteitskaart kan u een document digitaal ondertekenen en uw identiteit bewijzen op het internet. Om misbruik te vermijden zijn deze mogelijkheden, net zoals bij een bankkaart, beveiligd met een pincode.
Procedure
Bij de aanmaak van uw nieuwe elektronische identiteits- of vreemdelingenkaart ontvangt u van de kaartproducent een brief met uw codes. Kom met deze brief naar de dienst burgerzaken om de codes te activeren.
U heeft deze brief niet meer? Dan dient u uw nieuwe codes aan te vragen, ofwel bij de dienst burgerzaken ofwel via de website van Binnenlandse zaken.
Uiterlijk drie weken na uw aanvraag komen de nieuwe codes aan in uw gemeente.
Let op! Als u bent verhuisd naar een nieuwe gemeente en uw adreswijziging is nog niet vervolledigd, dan is het mogelijk dat de codes nog in uw voormalige gemeente aankomen.
Om uw pincode te activeren, maakt u een afspraak bij de dienst burgerzaken.
Wat meebrengen
- Identiteitskaart
- Brief met de pin- en pukcode